Za ljubezen se je treba odločiti!

Izsek iz nagovora nadškofa Zoreta na praznik sv. Valentina.

Ljubljanski nadškof je 14. februarja letos v stolnici daroval sveto mašo za vse, ki se pripravljajo na poroko.

Objavljamo izsek iz njegove pridige, ki je lahko koristen za vse - za samske, zaročene in poročene.

"V tem trenutku bi rad skupaj z vami razmislil o skušnjavah, ki jih isti skušnjavec, ki je Jezusa hotel speljati proč od njegovega poslanstva, nastavlja vam in vaši medsebojni ljubezni.

Prva skušnjava je skušnjava lakote, skušnjava kruha, skušnjava materialnih dobrin in varnosti, ki jo v njih vidimo. Vsak par se prej ali slej sreča s to skušnjavo. Ali imava dovolj, da lahko mirno gledava v prihodnost, ali pa nama manjka še tega ali onega. Nimava še redne službe … Nimava še svojega stanovanja … To ugotavljanje gre lahko tako daleč, da na koncu fant in dekle ugotovita, da pravzaprav še nimata predpražnika pred svojimi vhodnimi vrati, in se zato še ne moreta poročiti. Ta skušnjava je huda, saj nas usmeri nekam izven nas, v materialne dobrine, ki jih bomo imeli vedno premalo, namesto da bi živeli najprej iz svoje ljubezni in svojo ljubezen v zaupanju, da bo vse drugo navrženo. Nazadnje imamo vse, nimamo pa več drug drugega.  

Druga skušnjava je skušnjava moči, ki se na vsak način hoče uveljaviti z gospodovanjem. Ta skušnjava se izraža na različne načine, vedno pa želi doseči isto: podrediti si drugega. Največkrat se pokaže skozi dokazovanje svojega prav, s čimer istočasno hočemo povedati, da drugi nima prav, da se moti in da mora spremeniti svoje mišljenje in nam slediti. Gre za močno težnjo po gospodovanju nad drugim, kar nima nič opraviti z ljubeznijo. Ta skušnjava po pomembnosti za vsako ceno razžira človeka in ljubljeno osebo napravlja za nasprotnika, ki ga je treba podrediti. Koliko ljubezni je umrlo, ker se ljudje niso znali upreti skušnjavi gospodovanja.  

Tretja skušnjava pa je skušnjava slave. Žeti občudovanje, sončiti se v žarometih pomembnosti. Tega bi bil deležen Jezus, če bi se vrgel s templja in bi ga angeli rešili. Tega si želi tudi toliko ljudi. Ta skušnjava nas vodi k nastopaštvu, k pretiravanju, k hvalisanju. Kako znamo v moči te skušnjave olepšati svoja doživetja … In takrat, ko začnemo služiti tej skušnjavi, dekle ali fant ob nas, žena ali mož ob nas, stopi v ozadje. Ni pomemben. Povezanost z njim, se pravi ljubezen, namreč ne potrebuje slave. Potrebuje iskrenost in predanost. Zato mora stopiti v ozadje, če hočem dosegati slavo. Slava postane malik, ki se mi dobrika in me vabi, naj se mu podredim. In če se mu podredim, umre ljubezen, umre odnos.  

Jezus je na skušnjave odgovoril z odločnim: ne. Naša pot ni nič drugačna. Tudi mi moramo skušnjavam reči ne, pa čeprav prihajajo iz ust človeka, ki ga ljubimo. Samo nekdo, ki zna sebi in drugemu reči ne, je sposoben tudi v resnici reči da. Samo nekdo, ki je sposoben sebi in drugemu reči ne, se je sposoben učiti zvestobe in tudi ostajati zvest. Kdor ne zna reči ne, je in bo plen vseh svojih strasti in skušnjav. Znati reči ne, pomeni, da hočemo svoj odnos ohranjati čist.  

Čisto na koncu pa, dragi fantje in dekleta, dragi možje in žene, za ljubezen se je treba odločiti. Drugače povedano: ljubezen je treba zavarovati. Ljubezni namreč ne moremo prepuščati zgolj razpoloženju, spremenljivemu čustvu. Dokler nama bo lepo, te bom ljubil, dokler ne bo težav, bom ostajal s teboj, dokler … V istem trenutku, ko nekdo pomisli nekaj podobnega – sploh ni potrebno, da bi to izrekel – je ljubezen obsojena na smrt. Zato je v življenju vajine ljubezni tako pomembna ne samo ugotovitev, da se ljubita, ampak tudi odločitev, da se hočeta ljubiti, da se hočeta imeti rada vse dni svojega življenja. Ta odločitev je poroka, ko drug pred drugim, pred Cerkvijo in pred Bogom skleneta zavezo ljubezni. To pomeni, da zapreta vrata, da vajin odnos in vajina ljubezen ne ostaja na prepihu, saj vemo, da živeti na prepihu prej ali slej prinese nevšečnosti in lahko tudi resne bolezni."

 

vir:Rradio Ognjišče

foto: Ivan Rampre

Prikaži vse novice